Celem akcji jest propagowanie zabawowej formy nauczania-uczenia się matematyki. Ma ona zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny, niecodzienny sposób. Akcja jest okazją dla uczniów do nadrobienia „tabliczkowych” zaległości po wakacjach. Natomiast dorośli mogą dać przykład dzieciom – pokazując swoją świetną znajomość trudnych przypadków mnożenia. Tabliczkowa wiedza” sprawdzana jest w niecodzienny sposób – podczas krótkich egzaminów z tabliczki mnożenia. Egzaminatorami są właśnie młodsi uczniowie. „Młodsi sprawdzają czy starsi tabliczkę mnożenia znają.”
Tworzą oni specjalne Komisje oraz Patrole Egzaminacyjne. Zaopatrzeni są w losy przepytują starszych kolegów oraz dorosłych.
Patrole zostały utworzone z klasowych liderów-matematyków. Największą frajdę sprawiało im obserwowanie emocji widocznych na twarzach przepytywanych dorosłych.
W zabawie wzięło 90% uczniów. Podsumowaniem akcji był pisemny egzamin ze znajomości tabliczki i zadań logicznych dla wyróżniających się uczniów. Siedemnastu uczestników zdobyło tytuł EKSPERTA TABLICZKI MNOŻENIA.
Najbieglejszą „Ekspertką” okazała się Karolina Banach z kl. IV. (bezbłędnie i najszybciej odpowiedziała na 120 pytań). Natomiast w obu częściach miejsce pierwsze zajęła Lena Kupisz kl. VI, drugie Marcel Kaliszuk kl. VI, a trzecie Szymon Mikiciuk kl. VI. Otrzymali oni celujące oceny z matematyki. Wszyscy eksperci otrzymali ciekawe nagrody w postaci szachów, kostek Rubika i gier logicznych. Nagrodę specjalną otrzymała Patycja Banach z klasy III, która dzielnie walczyła ze starszymi kolegami.
Akcję koordynował nauczyciel matematyki Krzysztof Barszczewski.